Dzisiaj jest 11 maja 2024, 15:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna

Co zrobić z kołami?
Rafki i piasty w czerń piasty,szprychy w polerę 38%  38%  [ 85 ]
Rafki w chrom, szprychy i piasty w czerń. 62%  62%  [ 141 ]
Liczba głosów : 226
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 gru 2010, 22:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
HISTORIA

Zanim ktoś zacznie jeździć po mnie "o niszczenie Zabytków polskiej motoryzacji" proszę przeczytać "krótki opisik" od początku do końca... Zaczynamy w Roku 83 gdy dziadek zakupił Rometa od znajomego z pracy w celu dojeżdżania na "działkę"... W owym okresie jeździł on Skodą 100, więc zdarzały się mu częste remonty silnika owej skody. W Miejscu Piastowym (jeśli ktoś nie wie -> przelotówka na barwinek) w garażu wujka odbywał te remonty... Tam gdy dziadek jeździł z ojcem Romet dostawał się w ręce wtedy jeszcze ośmioletniego mojego tatę Wg, jego wspomnień nie dosięgał jeszcze nogami do podłoża więc ruszał wskakując z ławki. Tak zaczęła się przygoda mojego taty z Rometem. Pod jego władaniem Romet zaliczył kilka "szlifów" jeśli można tak nazwać m.in. położenie Rometa przy 25km/h w uniknięciu potrącenia kilkuletniego dzieciaka który wtargnął na parking (z wspomnień taty wynika że nie zauważył że było na nawierzchni sporo piasku). Różne inne historie, jak urwane w trasie linki sprzęgła i tak dalej można by było opisywać wspomnienia na książkę... Romet przejeździł kilkanaście tysięcy kilometrów pod ręką taty przez 8 lat, pod koniec tego okresu popękały pierścienie, więc zabrał się do remontu... (Dzięki czemu zawdzięczam dziś tacie oryginalne zamienniki ZMD - po prostu nówki sprzed lat!) Zainspirowany plakatami w magazynach motocyklowymi z tamtych lat wpadł na pomysł przerobienia Rometa na centralnie amortyzowany (być może pierwszy taki pomysł w Polsce, bo teraz tego od groma). Więc wyciął całe nadkole wraz z mocowaniem amortyzatorów... Jednak nadarzyła się okazja i w cztery dni po pocięciu ramy dorwał MZ TS250 po wypadku w częściach (poprzedni właściciel skompletował wszystkie potrzebne części, ale porozrzucał je w jakiejś stodole, niestety nie miał okazji jej złożyć z powodu poważnej choroby). Tato pomalował ją poskładał, ogólnie doprowadził wszystko na stan igłę, i jeździł na niej do pracy nie ważne deszcz mróz czy śnieg... w 98 sprzedał ją by zakupić telewizor marki Thompson (tato żałuje tego do dziś...) później zakupił identyczną, ale sprzedał twierdząc że to nie to samo.
W oryginale wyglądał tak:

Obrazek

Romet przeleżał w częściach w piwnicy dziadków 15 lat.
I nagle w historii Rometa pojawiam się ja...

Zacznijmy od początku. W okolicach 2010 roku narodziła mi się myśl budowy własnego motocykla niskiej pojemności, szukałem bazy, jednak budżet na to mi nie pozwalał. W piwnicy dziadka odnalazłem W częściach Rometa T1 z końca lat 70. Nietypowy silnik, trój biegowy. Pomyślałem, że to jest to... Dzięki tej myśli, myśli przedstawiającej pojazd, który będzie jedyny w swoim rodzaju, pojazd, który byłby jeden jedyny na świecie - należący tylko do mnie, rozpocząłem proces nauki na temat budowy i działania silników 2T. W międzyczasie tato kupił bratu Malaguti RCX12 i przez parę ładnych miesięcy remontowaliśmy je
Obrazek (trzeba było dorobić części silnikowe, mnóstwo zaczepów itd. ale to nie o tym temat)

Stan bazy:

Obrazek

1.Custom część pierwsza - Projekt i zamysł konstrukcji:

Tak na prawdę za sam pojazd zabrałem się końcem 2011 roku. Wcześniej było więcej p. niż robienia.
W mojej głowie pojawiały się różne wizje... Żadna nie byla na tyle kształtna by przełożyć ją na rzeczywistość. Dzięki wieloletniemu przesiadywaniu za plecami Taty, gdy ten pracował, nauczyłem się co nie co "rysować"-projektować w Solidworks'ie...
Postanowiłem swoją myśl przedstawić w tymże programie.

Należało więc odwzorować idealnie bazę w programie... Ołówek, płyta HDF o wielkości takiej, na której zmieściłbym całego Rometa, Najpierw należało możliwe jak najdokładniej odrysować ramę. Następnie podziałkę co milimetr (siatkę). Później z kolei zebrać wymiary, przenieść do SW i zacząć zabawę.
W efekcie, otrzymaliśmy idealną kopię ramy.

Obrazek

Podobnie sprawa miała się z zawieszeniem przednim i kołem (pochodzi z MZ ETZ 250), jednak to odwzorowałem mniej dokładnie (zachowałem jedynie wymiary i przetłoczenie pod oś koła) po mniej więcej pół godziny otrzymaliśmy taki obraz:

Obrazek

Aby mieć odniesienie do prawdziwej ramy, należało dorysować jeszcze mocowanie wachacza i oddzielnie tulejki, która zostały umieszczone w osi ramy:

Obrazek

Następną rzeczą konieczną do narysowania było zawieszenie tylne (silentblock'i, wahacz, koło z Rometa 19' oraz jego oś, będzie on wykonany od podstaw)

Tym samym po chwili mogliśmy zauważyć zaczątek motocykla.

Obrazek

Mając gotową bazę, wprowadziłem własne elementy w projekcie (budowa i geometria ramy), czarna kreska symbolizuje amortyzator.

Obrazek

Obrazek

Dzięki temu już wstępnie mogłem przedstawić swoją myśl optycznie

Obrazek

Obrazek

Jako, że ciągle mam braki w gotówce (byłoby mi o wiele łatwiej gdyby pojawił się sponsor, pozostało mi do wsadzenia w to maksymalnie 1000-1200zł [nawet pomoc w drobnych kwotach 5-20zł była by ok, jak mawiają grosz do grosz -będą dwa grosze], których łatwo nie jest zdobyć w moim wieku, biorąc pod uwagę, że uczę się do matury)i naddatki wolnego czasu, ostatnio postanowiłem estetyczniej przedstawić swoją myśl. Zdecydowałem się prowizoryczne koła zastąpić dobrze odwzorowanymi kopiami (dziś 07.08.2012 po północy)

Obrazek

Obrazek


Ze względu na to że przy silniku 95% robię sam (resztę zlecam lub proszę o pomoc tatę) zanim wykonałem modyfikacje w silniku
zaprojektowałem odpowiedni dla silnika wydech

Obrazek
Obrazek

A następnie końcówkę:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

2.Custom część druga - kolekcjonowanie złomu:

Optycznie/Elektronika/Zawieszenie:
Z początku custom miał wyglądać mniej więcej tak
Obrazek

Jednak koncepcja zmieniła się, zapragnąłem zmian (hamulca tarczowego) i na przód wyląduje zawieszenie z MZ ETZ

*jest:
- Zawieszenie przednie
Obrazek
- Kierownica łamana

- Bak
Seryjny:
Obrazek
Przymierzałem się do takiego z WSK:
Obrazek
Zrezygnowałem jednak z niego.

- Dosłownie rozebrana do naga rama (15 lat temu modyfikowana przez tatę)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- Obrotomierz:
Obrazek

- Całkiem ładne kierunkowskazy:
Obrazek
Obrazek

- Wiele pierdół, do których zdjęcia zniknęły bez śladu dzięki portalowi fotosik... Wyglądają one tak
Obrazek

*Plany:

- zrobienie zawieszenia tylnego, na amortyzatorze centralnym
- wykonać zadupek
- wykonać siedzisko
- wykonać błotnik na przód
- lampa Neos na tył
- Bak ETZ150 bądź inny o ładnej sylwetce (jednak najbardziej mnie interesuje ten z ETZ)
- czerwone i chromowane dodatki
- czarny silnik,rama, rafki, błotnik tł
- dostosowanie zawieszenia przedniego do ramy (w trakcie prac)
- owiewka+lampa prżód samoróbka bądź kupiona
- Sety kierowcy z ściga z drążkiem pośrednim skrzyni biegów

*Silnik:

Silnik był niemal kompletny, nie wymagał za wiele... Jednak wymieniłem wszystko co mi nieodpowiadało i uzupełniłem braki:

- Łożyska
Obrazek

- Skrzynia biegów była niemal kompletna
Obrazek

- Stare sprzęgło + Cylinder
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-Wymieniłem kosz sprzęgłowy i sprzęgło na lżejsze (zdjęcie sprzęgła wkrótce uzupełnię) z silnika s38 (im mniejsza masa "mas" obracanych, tym wyższa moc, dodatkowo przeniesiona na wyższe obroty)
Obrazek

-Kartery z dorobionymi tulejkami z mosiądzu
Obrazek

-Uszczelki silnika (uszczelka pod cylinder będzie inna)
Obrazek

-Przybył do nas gaźnik BVF 16N1-11 (Jednak go nie wykorzystam, szczegóły kawałek dalej)

Obrazek

Pewnie każdy wie skąd pochodzi ten gaźnik, a jeśli nie, to mogę powiedzieć że jest to oryginalny gaźnik o przekroju 16mm stosowany w Simsonach i pojazdach rolniczych z czasów DDR (Deutsche Demokratische Republike). Ten akurat pochodzi z Silnika Simson M541. Prawdopodobnie poleci na roztoczenie na 18mm.

Szybka akcja i już oglądamy co w nim siedzi

Obrazek

Nowa uszczelka
Dysza główna 67
Dysza ssania 35
Pływak nienaruszony
Iglica ok,
brakowało jedynie wałeczka w ssaniu.

-Zapłon Romet Chart Elektronik
Obrazek

- Miedź do przewinięcia zapłonu na 12V(zlecone użytkownikowi BIGSOFT z motokirc.pl założycielowi strony motorowerowo.pl, ma on jeszcze wykonac regulator napięcia oraz moduł z regulacją momentu odcięcia zapłonu [docelowo 9500 rpm, jednak możliwe, że zejdę na 8500]):
Obrazek
-Pokrywy
Obrazek

-Wał
Obrazek

-Tłok Meteor z Hondy MBX50 39.25mm, grubość pierścieni 1.5mm (Romet ma 2.5mm, zmiana z powodu modyfikacji, którą opiszę później)
Obrazek

-Śruby do silnika
Obrazek

- Nowe szpilki z nakrętkami, te o dziwo, że chińskie są dużo lepsze niż te oryginalne! Twardszy materiał, nie wyginają się w ogóle.
Obrazek

- Dwusuwa nie można odpalać bez wydechu... Jakieś stare kolanko mam, stary dyfuzor, też jest... Do pierwszego odpalenia wystarczy.
Obrazek
Obrazek

- Zapłon coraz bliżej domu... A ja nie miałem nawet nakrętki na magneto!!! Trzeba było więc zakupić:
* Nakrętkę na wał, blokującą magneto
* Nakrętkę mocującą sprzęgło
* Podkładkę zabezpieczającą nakrętkę sprzęgła
Obrazek

- Tłoczek ssania do 16N1-11
Obrazek
Tadaaaaa!
Obrazek

Wkładamy go na miejsce...I zakręcamy uchwyt na linkę, wkładając do niego sprężynę tłoczka ;)
Obrazek

- Dziś (07.08.2012) zakupiłem gaźnik Tillotson 24mm zachwalany i dystrybuowany przez Scooterkingz. Jako że kosztuje on u nich w sklepie 520zł... Nie! Jeszcze jestem zdrowy na umyśle i nie zapłacę tyle! Szybki wpis czy w ogóle jest dostępny na allegro i bach zakup się powiódł.

Po rozmowie z sprzedawcą - zarzeka się że jego piła spalinowa odpalała bez problemu i chodziła na nim do końca - zweryfikowaniu modelu gaźnika zawarta została transakcja przez allegro...
Dowód zakupu
http://allegro.pl/maly-gaznik-tillotson ... tabsAnchor
Tak! Dokładnie! Nie przewidziałeś się... Zakupiłem go za 5 zł + 13zł przesyłka! Patrząc po cenach tych gaźników...
http://www.scooterkingz.pl/gaznik-tillotson-24mm
http://www.out2win.com/catalog/tillotson.html
http://www.kartingdirect.com.au/carburettors
Na pewno się opłacało... :winner:
Nawet jeśli okaże się on nie sprawny, można go tanio naprawić.
http://allegro.pl/membrana-membrany-gaz ... 27661.html
Jest ryzyko, że będzie on nie sprawny. Pocieszam się tym, że na uszkodzenie takiego gaźnika, szanse są małe... Gaźniki te mają bardzo niską awaryjność dlatego też stosuje się je paralotniach, motolotniach, kosiarkach, podkaszarkach i piłach spalinowych. Ogólnie w sprzętach od których wymaga się niskiej awaryjności. Dodatkowy atut, dzięki któremu takie gaźniki (W szczególności właśnie gaźniki Tillotsona i Walbro) stosuje się w kartingu to regulacja mieszanki na dwóch poziomach. Oddzielnie reguluje się skład mieszanki, w pozycji przepustnicy do połowy i od połowy do pełnego rozwarcia. Dzięki temu możemy maksymalnie podnieść elastyczność silnika (w połączeniu z membraną w cylindrze oraz zaworem wydechowym, w dwusuwie nie ma sobie równych gaźnik tego typu).Trzeba będzie zrobić dolot połączony z podciśnieniem w króćcu.
Jeśli znowu okaże się mimo wszystko nie odpowiedni, odczyszczę i puszczę na allegro, nie ukrywając z sporym zyskiem. :winner:

- Mechanizm zmiany biegów

3.Custom część trzecia - Modyfikacje

*Modyfikacje przeprowadzone:

- Dorobienie tulejek wodzika zmiany biegów, fabrycznie nie było tam tulejek tylko przelot, powinno to zmniejszyć ryzyko wypadania biegów
Obrazek
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=AZCUDZ6fp9U

- Wycięcie królika w pokrywie (już planuję wycięcie w pełni okrągłego otworu)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- Porting cylindra
Obrazek

Zasilenia a'la Tabori Tuning

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Płuki
Obrazek

Wydech
Obrazek
Obrazek

Ssący
Obrazek

Strojenie cylindra ogólnie wychodzi 8000-8700... Płuki są zrobione na kąt 124 stopni(Seria 84), wydech 172(seria 132) stopnie ssący 155(nie pamiętam ile w serii).

- Silnik został obspawany, a następnie zfrezowany
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mamy tu gładź...

Obrazek
i tu mamy gładź...

Obrazek
A tu mamy splanowaną głowicę o kolejne 0.5mm, sumując z tym co sam wcześniej splanowałem głowica poszła w dół o jakieś 3.5mm. Wg moich wyliczeń stopień sprężania wyniesie 9.75:1.

- Odchudzone koło zamahowe (lub inaczej koło pośrednie skrzyni biegów)
Jak wszystko zaczęło się od projektu
Obrazek

A skończyło na praktyce/przełożeniu na rzeczywistość
Obrazek
Obrazek
Odchudzone o 72gramy (pierwotnie ważyło 303g) :)

- Zostały dorobione nowe podkładki
Obrazek
Obrazek
Jednak później okazały się za szerokie (podobnie jak tulejki choinki zmiany biegów z mosiądzu)

Złożyłem na sucho skrzynię... I zonk...
Obrazek
Obrazek

Należało to poprawić

https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=ekwwTNjyXW8
Na pierwszy ogień poszły zbyt wysokie względem płaszczyzny karteru tulejki(na filmiku jest odwrócona kolejność).
Obrazek

Następnie dorobiliśmy nakrętkę i podkładkę
Obrazek

Fotka już leżącego na moim biurku zestawu.
Obrazek

Następnie do poprawki poszły podkładki

Obrazek

i tak z 2mm zrobiło się na każdej po 1mm
Obrazek

Również spust oleju należało dorobić, gdyż plastikowy oryginał zaginął, gdzieś podczas tysiąc letniego leżenia w dwóch piwnicach...


- Po sfrezowaniu trzeba było dorobić zasilenie dodatkowych kanałów (dla przypomnienia cylinder 53.2cc/4kanały płuczące/1wydechowy/1dolot)... tu znów zaczęło się od projektowania
Obrazek
Przenieść na papier
Obrazek
Należało wyrównać płuki, żeby to w jakiś sposób było zasilane z jak najmniejszymi zawirowaniami...

Kanał lewy
Obrazek

Kanał prawy
Obrazek

Ogólny zarys
Obrazek

Jakby ktoś jeszcze próbował zarzucić mi, że czegoś nie wykonałem sam przy tym silniku, dorzucam filmik. Przy okazji możecie zobaczyć jakże paskudną moją mordę w wydaniu roboczym (robocze ubrania, nieuczesany, usyfiony smarami i opiłkami aluminium :mrgreen: )


http://www.youtube.com/watch?v=aJUxuk_U ... e=youtu.be


Obrazek

Porównanie seria-przerobione
Obrazek

Widok na kanał
Obrazek
Obrazek
[imghttp://desmond.imageshack.us/Himg213/scaled.php?server=213&filename=img20120718202727.jpg&res=landing[/img]
Tu niestety nie posłużę się filmikiem, bo trwa on ponad 1.5h...

- Przepolerowałem skrzynie korbową.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podczas robienia zasilenia w drugim karterze wyskoczył wżer i dziurka
[img][img]http://img13.imageshack.us/img13/4312/img20120722193248.jpg[/img]
[/img]
Trzeba było to znowu zaspawać, tym razem jedynie wyrównałem delikatnie spaw i przepolerowałem zasilenie aby nie ryzykować znów wystąpieniem dziury...

- W międzyczasie otrzymałem filmik z testów ładowania w moim zapłonie
http://www.youtube.com/watch?v=yHZGYfAE ... ata_player

Na dniach zostanie on skończony już w 100% (moduł i regulator napięcia)

- Gaźnik z Simsona, nie pasuje bezpośrednio do Rometa... Należało więc dorobić przejściowkę. Na materiał wybraliśmy z tatą, coś co było w domu - karbamid. Bardzo twardy, za razem niekruszący się kawałek tworzywa sztucznego. Jeśli dysponuje się dobrymi narzędziami (których, nie posiadam) jest to bardzo wdzięczny materiał. Szczególnie do obróbki skrawaniem. Razem z tatą ustawiliśmy odpowiednio naszą frezarkę do drewna z regulacją obrotów i sfrezowaliśmy wstępnie fragment na kostkę o odpowiednim kącie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Materiał fajny, ale w połączeniu z naszą frezarką... Ciężko było go obrobić... Albo obroty były zbyt wysokie i materiał się stapiał, albo były zbyt niskie i nadwyrężały frezarkę... W końcu, udało nam się jednak uzyskać płaszczyznę.
Dziś postaramy się dokończyć podkładkę pod gaźnik. Trzeba jeszcze ją ściąć, gdyż jest nieco za gruba. Wybaczcie za jakość tych zdjęć, zrobione zostały przy słabym oświetleniu i ciężko było ustawiać telefon jedną ręką, drugą w tym samym czasie przytrzymywać kostkę gaźnik i silnik. Jest to pewne rozwiązanie, ale dostrzegam jego główną wadę... Nachylenie gaźnika. Mogą być problemy z jego regulacją, gdyż komora pływakowa nie będzie się napełniać tak jak w prawidłowej pozycji... Jwięc prawdopodobnie użyję innego gaźnika

- Przygotowałem sobie maskowanie silnika do malowania
Obrazek

- Lagi rozłożyłem
Obrazek

Wyczysciłem je z planem na polerkę... Ale były za duże wady odlewu by to polerować...

Obrazek

I tak szybka zmiana planu: Patelniai duchota 35 stopni w cieniu ->lakierowanie.
A tu nagle wiatr i...

Obrazek
Deszcz...
Przeniosłem się do piwnicy. Właśnie maluje lagi... Czarny mat. Jedną już prawie kończę zostało mi jeszcze z jedną dwie warstwy lakieru.
Pierwsza warstwa podkład
Obrazek
Druga warstwa podkład
Obrazek
Pierwsza warstwa mat
Obrazek
Druga warstwa mat
Obrazek
Ogólnie poszło po dwie warstwy podkładu i po cztery matu na jedną goleń.
Podczas gdy pierwsza goleń lagi była gotowa...
Obrazek

A na drugiej schła pierwsza warstwa podkładu:
Obrazek

Rozpleść koło Rometowskie:
Obrazek

I tak o to stało się:
Obrazek

Następnie kolor spadł na drugą goleń i obecnie schnie już finalnie...
Obrazek

Poskładałem do kupy lagi... Trochę zabawy z tym było
Obrazek

No i mam je aż dwie... Pozostawiłem je na słońcu przez trzy dni aby odpowiednio stwardniał lakier.
Obrazek

A żeby mi się nie nudziło rozplotłem koło z eMZy.
Obrazek

O ile w kole Rometa, które było prościuteńkie, zaplecione sposobem rowerowym, szprychy łatwo było wykręcić i robiłem to spokojnie dla relaksu, o tyle tutaj przy rozplataniu koła sypałem śłowami na k, jak żabami...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


*Plany

- Wykonać podstawkę z karbamidu pod Tillotsona, z kanalikiem na podciśnienie
- Pomalować co jest do pomalowania
- Kupić cewkę butelkową 12V
- Poskładać do kupy i odpalić
- Spawak
- Wszystko co wyjdzie po drodze

Jeśli ktoś przeczytał od początku do końca, literka po literce... BRAWO! Idź do lodówki i weź banana :frownte: :birth:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 18:38 przez Marcin194, łącznie zmieniany 30 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 22:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Może membrana/spawak? :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 22:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Spawak- owszem :wink: z membrana do tego cylindra troche ciezko zobaczymy... Najpierw pomysle o portingu... Wiecie gdzie mozna pobrac (legalnie :evil: ) jakis porting kalkulator?
Przede wszystkim skupie sie na optyce, niskim budzetem zrobic jak najwiecej... Blacha na wydech zostanie z spawaka do boostera... Czyli dwie pieczenie na jednym ogniu. Kiedys moze jakies bajeranckie fele z jakiejs biegówki 50cc, oraz tarcza;) Ale przede wszystkim musze rozwiazac problem z papierami... Gdyz nie został on zarejestrowany na mnie tylko od 25 lat stoi na poprzedniego właściciela a ja mam tylko tablice rejestracyjna... Sory za brak polskich znakow-mobilne...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2010, 17:28
Posty: 0
Lokalizacja: Elbląg
Pojazd:
Jak doprowadzisz motorek do stanu jak ten pomarańczowy ogar to będzie bomba :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 93#2189593 Moje Audi ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 16:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Marcin194 pisze:
alusy z charta

O tym raczej zapomnij bo chartów z tymi felgami było dosłownie kilkadziesiąt. Nie wiem dla czego ale te silniki 3 biegowe rometowskie były strasznie awaryjne. Zobaczymy, może twój to będzie rodzynek :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 16:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2010, 10:20
Posty: 45
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Projekt fajny, mam nadzieję że nie legnie w gruzach. A co do rejestracji to może być problem.. i jeszcze będziesz musiał przejść badanie techniczne :D




_________________

daniel993 pisze:
Optyka jest napisane ze bedzie jakies graffiti na nim :D Jakis napis typu kur*a ale tak ladnie napisane czy cos takiego.

nie no spoko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
FLYP001 pisze:
Marcin194 pisze:
alusy z charta

O tym raczej zapomnij bo chartów z tymi felgami było dosłownie kilkadziesiąt. Nie wiem dla czego ale te silniki 3 biegowe rometowskie były strasznie awaryjne. Zobaczymy, może twój to będzie rodzynek :P

Może nie tyle awaryjne co słabej jakości tryby oraz automat w skrzyni biegów...
co do alusów, to widziałem kilka sztuk kiedyś, na allegro... trzeba ich długo szukać bo jak powiedziałeś to rarytas!!!
siewkamhr pisze:
Projekt fajny, mam nadzieję że nie legnie w gruzach. A co do rejestracji to może być problem.. i jeszcze będziesz musiał przejść badanie techniczne :D

Myślę że z badaniami problemu nie będzie ;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 20:23 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:44 
*

Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:21
Posty: 148
Pojazd:
Powodzenia w projekcie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:49 
*

Rejestracja: 20 gru 2009, 13:46
Posty: 62
Lokalizacja: jasło
Pojazd:
fajny projekt..pisałes mi na gg ale nie miałem czasu odpisac sorki;D
powodzenia bede sledził :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 20:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Mały UP!!!

Obrazek
Nie widać podziałki, ale powiem że długość kiery to 62cm ;) będzie ustawiona z "ramionami" pod katem około 45 stopni względem położenia środkowego!!

Obrazek
Wpadłem na wydaje mi się dobry pomysł... Te trzy nity (chyba) planuje rozwiercić i wywalić kołki na których zaczepia się zawleczki, zastępując je śrubami i nakrętkami... Teoretycznie pozwoli tna regulowanie twardością sprzęgła :f

Obrazek
Sprężynę z tego zdjęcia zastąpię jakąś twardszą... Any ideas?? skąd mógłbym takową dobrać?

Obrazek
tu widoczna cała skrzynia w kawałkach... i łożyska, które nalezy zakupić (2x 6203, 1x 800 000 i jakieś 15x32x10 nie znam oznaczenia)

Obrazek

kartery z dorobionymi tulejkami z mosiądzu... Wujek się postarał ^^
Zagadka!! która choinka zmiany biegów z zdjęcia powyżej jest nowa a która zużyta??

Obrazek
Prawy karter wstępnie wygładzony ^^ Ta wolna przestrzeń nad skrzynią korby aż kusi by pokombinować coś z membraną...

Na razie tyle!




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 20:25 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 20:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 21:19
Posty: 206
Lokalizacja: ze złomowiska
Pojazd:
Ja trzymam za ciebie kciuki kolego, cenie takie projekty jak ten, bede go śledził :mrgreen: co do wyglądu to może ogarek cafe racer? ja bym tak zrobił :twisted:




_________________

Cytuj:
Czasem coś strzeli z tłumika ale to nic


capekpl1 pisze:
to powiedz im że chcesz mieć rodzeństwo a jak nie to kupuje części


Rieju rest in peace...
Niech mu asfalt lekkim bedzie [*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 20:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Nie chce Cafe Racer'a, nie jara mnie ten styl :/ chce połączenie starych kształtów, zamienić w wmiarę nowoczesnego naked'a! :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 23:01 
**

Rejestracja: 15 kwie 2010, 23:07
Posty: 355
Pojazd:
No super, powodzenia w pracach. Mi tez sie widzi cafe-racer, ale niestety nie moge nigdzie u mnie tanio dostac ogara czy innego sprzetu.




_________________

Axis racing:
- Airsal 50cc racing
- Malossi Dellorto 17,5mm
- Hebo Air system
- Polini Speed Control
- Polini Speed Bell
- Tec Racing
- Tecnigas next-r
- Widełki od neosa + felga
- Stage6 Sport Pro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 7:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Na razie łożyska muszę kupić do tego 019 i do boostera razem z tłokiem, blacha na spawaki i inne pierdołki...


Trochę posprzątałem.
Booyaka




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 17 gru 2010, 20:39 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 9:52 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2010, 21:03
Posty: 188
Lokalizacja: Biker boyz lubin
Pojazd:
Ciekawy projekt ,inny od tych co widziałem na mielochu xd .Obyś go złożył idealnie .Czekam na nowego upa :mrgreen:




_________________

Romet 777 SPORT
+cylinder- 72cm \ROLKI MALLOSI 5.2
+sprężynki- sprzęgła HEBO 1500+
+wał WM
+wałek - rozrządu
+sprężyna dociskowa +7 MALOSSI
+świeca irydowa
+opona AVINA
+Pasek ATHENA
+Polerka gaźnika +dysza 85
+pierścienie Wm
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=657071#657071




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 11:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
o :shock: znowu remont
ciekaw jestem efektu końcowego :mrgreen:
wpadnij i oceń moją malage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 14:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 12:38
Posty: 50
Pojazd:
Oj, z kąt ja to znam :D
Za czasów mojego ogara tyle tego odchodziło :D Jak chciał byś jakieś części z oryginalnego komara to pisz, powinienem wiele tego wygrzebać :D




_________________

Nie ma NRG. :( Na Roxanę przyszedł czas! :D
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=220618 - projekt mojego Roxidła




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 14:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Jesli chcecie aby jakas wasza czesc byla wyszczególniona w moim projekcie to prosze na pw pisac co macie i za ile... Mile widziane fotki ;) up bedzie dzis wieczorem lub dopiero jutro;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 15:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Dobry projekcik. Podoba mi się jak ktoś odratowuję takie sprzęty z nutką unowocześnień w dobrym stylu. Naprawdę wielki + ode mnie ze to , bo nie każdemu się chce to robić co Ty.
Pozdrawiam !




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 20:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
MaydayKSSG pisze:
Dobry projekcik. Podoba mi się jak ktoś odratowuję takie sprzęty z nutką unowocześnień w dobrym stylu. Naprawdę wielki + ode mnie ze to , bo nie każdemu się chce to robić co Ty.
Pozdrawiam !

Większość kończy jako "stund pataka" (między innymi jak ten od Kalus96, ale nic do niego ani jego sposobu traktowania tego jego kómara nie mam bo to jego i niech robi z tym co chce...) i ląduje na złomie, bo dopadnie taki polski sprzęcik jakiś 12-14 latek i nie wie że to już klasyk... Ja nic temu sprzętowi nie zrobiłem... planuje dokończyćł to co dawno temu zaczął mój tato, tylko w trochę nowocześniejszym stylu...

Booyaka sory na wykładach byłem z telefonu pisałem!

Jest mały łUP...

Obmyśliłem sposób na zawiechę ;)

W oryginale wyglądał on dokładnie tak (no może po za obiciem siedzenia), zdjęcie obrazuje, co zostało wycięte z ramy razem z mocowaniem amortyzatorów...

Obrazek

Obrazek
Wykorzystam stare otwory na mocowanie, myślę że wypadało by je troszkę powiększyć, aby wstawić grubszą szpilę... Wtedy musiałbym zmodyfikować nieco Silent-bloczki amortyzatorów...
Chwilowo, chciałem zobaczyć jak to będzie wyglądać, i powiem że wydaje mi się że nie jest źle :f
Obrazek

Następnie również chwilowo założyłem przednie koło na szpilce (nawet nie wiem z czego...)

Obrazek
Nieźle się prezenci nie?? Od podłoża (tu od powierzchni stołu) bo tego kawałka ramy gdzie jest montowane siedzisko mam 75cm, a od podłoża do szczytu kierownicy 95cm... czyli troszkę niższy od TZR...

O to mój pomysł na zawias!
Obrazek

Ten pręt oddam wujkowi aby wytoczył taką szpile na przelot przez otwory z foty nr.2(tam gdzie śruba jest wkręcona...) i podeprę je tymi wspornikami które ostatnio wydarłe (tato jeszcze je wycinał jak planował swoje przeróbki....)


Mam już zaklepane felgi z TS150 40zł + przesyłka... Jak myślicie w 60 się zmieszczę??

Kusi już żeby pojeździć a jeszcze nie ma czym ^^ nie którzy chyba wiedza o czym mówię :lol:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 18:51 przez Marcin194, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 877 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy