Dzisiaj jest 05 maja 2024, 4:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2012, 19:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Witam, dzisiaj pokaże wam jak zyskac filtr niby stożkowy bardziej walec praktycznie za darmo, co potrzebujemy:

-oryginalny filtr z gąbką (puszka)
- taśma izolacyjna
- klej błyskawiczny
- nożyczki
- trochę chęci i czasu


ZACZYNAMY!

1. Najpierw wyciągamy filtr ze skuterka i go rozkręcamy
Obrazek

2. Następnie otwieramy go i wyciągamy gąbkę którą należy umyc
Obrazek

3. Jeżeli to możliwe wyciągamy ten "wąż" który idzie do gaźnika, wystarczy go wyciągnąc, tak było w moim przypadku...
Obrazek

4. Mamy już w ręku sam przewód, następnie bierzemy umytą i osuszoną gąbkę z naszej puszki, przykładamy gąbkę do naszego przewodu od tej strony gdzie wchodzi do puszki, następnie obrysowujemy wąż na gąbce ale tak aby narysowane koło miało srednice większa o 3-4cm od otworu w wężu, następnie wycinamy gąbkę
Obrazek
Obrazek

5. Następnie smarujemy klejem błyskawicznym (polecam kropelkę) brzegi otworu węża od strony filtra powietrza, wiecie o co mi chodzi, nakładamy naszą gąbkę i przytrzymujemy ok. 2min aż klej zwiąże.
Obrazek

6. Smarujemy teraz boki węża zaraz przy główce na której przyklejona jest nasza gąbka, następnie staramy się przykleic wystające 3-4 cm, aby to zrobic trzeba zagiąc gąbkę ręką
Obrazek
tak wygląda po przyklejeniu:
Obrazek

7. Bierzemy taśmę izolacyjną do ręki, owijamy porządnie kanty gąbki, po prostu przyklejamy to co zostało do węża, robimy to porządnie a nie na "odwal sie", owijamy szczelnie, aby gąbka nie odpadła, nie żałujmy izolacji, posmarujmy gąbkę odrobiną oleju silnikowego i tyle
Obrazek
Nie musi wyglądac pięknie :) i tak tego nie widac

8. Zakładamy nasz filtr na gaźnik i zaciskamy zawleczkę. GOTOWE!
Obrazek
Obrazek



Uwaga! Możliwa będzie koniecznośc regulacji naszego gaźnika!

Wiecie co dała mi ta przeróbka? to co przy kupnym stożku, basowy dzwięk i lekki wzrost osiągów i to za psi grosz :)
Dziękuję za uwagę, jak coś jest nie tak to piszcie na PW i poprawię poradnik
Przepraszam za jakośc zdjęc, robiłem to telefonem
~barto96


Ostatnio zmieniony 04 maja 2012, 20:04 przez barto96, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 19:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2011, 18:17
Posty: 614
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
mechanicznie 5/5
optycznie 3.5/5
cenowo 100/5 :mrgreen:




_________________

Srzedam Kingway'a na częsci..pisać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 19:45 
*

Rejestracja: 01 paź 2011, 23:10
Posty: 94
Lokalizacja: Starachowice
Pojazd:
Badziewie jak nie wiem ale funkje istotnie spełni od siebie dodam że warto tą gąbkę lekko namoczyć olejem




_________________

ManiacDrifting:
-Wulkanizacja osobówek i Moto.
-Mechanika i Tuning Motocykli i pozostałych jednośladów.

info na : http://tablica.pl/oferta/profesionalna- ... 3kI3T.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 20:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Kaczy735ial pisze:
Badziewie jak nie wiem ale funkje istotnie spełni od siebie dodam że warto tą gąbkę lekko namoczyć olejem


może i badziewie, ale prawie darmo, juz dodałem to o smarowaniu bo zapomniałem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 20:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
A jak się gąbka zabrudzi to co? :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 20:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Iceman_, odwijasz izolacje i wrzucasz całości do gorącej wody, jakos da się to wyprac, juz to testowałem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 20:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
Już wiem co jutro będę robić :mrgreen: Mam gąbkę z materaca starego to nie będę psuł z seryjnego filtra, dobry poradnik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 20:58 
**

Rejestracja: 10 sie 2011, 20:42
Posty: 205
Lokalizacja: lublin
Pojazd:
dla większego przepływu można założyć skarpetke na krócieć tak jak robiło sie kiedyś w komarkach ;D




_________________

To poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 21:14 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Mam trochę wątpliwości co do wytrzymałości tego kleju, tzn kropelki. Nie lepiej zastosować coś mocniejszego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 maja 2012, 21:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Garet, jak chcesz, ale kropelka jest na prawde dobra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2012, 13:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
Zrobiłem jak w poradniku i skuter nie chciał zapalić.. co z tymi przewodami, które idą jeden od " zawirowywacza spalin " to przy wydechu, a drugie bodajże z gaźnika taki przewód ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2012, 15:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
nie wiem, ten poradnik jest do 2t, silników minarelli i cpi/keeway




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2012, 23:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2012, 21:33
Posty: 37
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Świetna pomysłowość. Jednak komu zależy na wyglądzie skutera, zapewne nie będzie robić takiego filtra. W Hurrican'each jest tak ustawiony gaźnik, że filtr stożkowy jest widoczny. Więc zamontowanie takiego filtra było by bardzo nieestetyczne.




_________________

Zapraszam do mojego Keewaya Hurricane.

Kliknij tutaj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2012, 14:47
Posty: 13
Lokalizacja: Sochaczew
Pojazd:
Wszystko ładnie,pięknie ale bawi mnie to "Smarujemy teraz boki węża zaraz przy główce" tylko seks w głowach xD .POLECAM PORADNIK !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

bartus222

ZAJRZYJ SOBIE TU ---> http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody- ... Z371574548
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
bartus222, tak pisałem aby każdy zrozumiał :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2012, 14:47
Posty: 13
Lokalizacja: Sochaczew
Pojazd:
Wiem ja nic od ciebie nie chcę,naprawdę fajny poradnik,szkoda,że mój cpi popcorn umarł :( :( :cry:




_________________

bartus222

ZAJRZYJ SOBIE TU ---> http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody- ... Z371574548
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 17:51 
*

Rejestracja: 11 lut 2012, 11:13
Posty: 179
Pojazd:
No i fajno :mrgreen:
Też miałem już takie coś :P
Tylko Uwaga na gąbki ! Raz zamontowałem taką że przepuszczała bardzo mało powietrza i gaźnik nie miał tak dużej siły aby przeciągnąć powietrze przez gąbkę gasł !!!
To może być wina Iceman_ :|
Jak szkoda nam za każdym razem taśmą owijać możemy użyć opaski zaciskowej takiej na śrubkę 1,20 zł kosztuje :roll: załatwi to lepiej niż taśma i jest wielokrotnego użytku :mrgreen:
A ogólnie zamiast gąbki można dać siatkę taką na komary moskitierę sposób montażu jest taki sam :mrgreen:
Polecam poradnik :)
Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 18:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2011, 21:24
Posty: 130
Pojazd:
chceszwczpe, wlasnie uzywalem takich opasek, kto by sie bawił taśmą :mrgreen:
Gąbka była właśnie cienko zrobiona, żeby jak najwiecej powietrza zasysał. Może to być wina, bo ja mam do filtra idą dwa takie wężę i nie wiedzialem co z nimi zrobić to po prostu wisiały, może trzeba było zatkać obydwa czy coś? Bozia wie :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 22:32 
*

Rejestracja: 11 lut 2012, 11:13
Posty: 179
Pojazd:
Ja już w boga nie wierzę odkąd skuterem nie śmigam po tuningu tak jak przed nim :|
tylko metodą prób i błędów możesz coś wskórać :mrgreen: Jak nie to tylko seria filtr :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2012, 22:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
Poradnik dla właścicieli którzy przesiadają się z chinola na markowca... Jeśli się ma już pożądny sprzęt to się go nie psuje jakimiś tam tanimi metodami. Z całym szacunkiem dla autora ale dla mnie jest to partactwo. Jeśli było kogoś stać na skuterek znanych marek gdzie silnik nie jest już przetopioną puszką po coli i kawałkiem podeszwy z adidosa to powinien mu dawać to co najlepsze. Rozumiem że nie pracujecie i nie macie kasy ale bez przesady...

Co jeśli puści klej gąbka się lekko odklei i bedzie łapał syf a Ty bedziesz śmigał w najlepsze??
Jeśli gąbke zassa??
W jaki sposób "wyregulować" ilość powietrza w dolocie? ciężko zaklejać po trochu takie coś..
Napisałes ze założyłeś i śmigasz. Nigdy po zmianie filtra o innej przepustowości nie obędzie się bez regulacji. Dla nie fachowego ucha jest wszystko w porządku ale zmienia się charakterystyka pracy silnika i przebieg spalania. Co za tym idzie zmniejszenie mocy, możliwość przytarcia tłoka, zwiększenie mocy + temp. pracy silnika i uszkodzenie elektrody świecy lub denka tłoka :)

Takie zdanie od kogoś kto ma troche pojęcia o 2t i robi je z ciut pedantyczną dokładnością




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979


Ostatnio zmieniony 11 maja 2012, 22:18 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy